Zakelijke gebruiken bij Taaltraining Spaans geleerd
Voor de Spaanse zakenrelaties is het heel erg belangrijk dat er wordt gecommuniceerd in het Spaans. Wij hebben wel eens gemerkt dat de communicatie niet zo goed verliep met een Spaanse klant. Achteraf kwam wij er achter dat als wij alles in het Spaans hadden gecommuniceerd dat het een heel groot verschil uit had gemaakt. Er zouden weer een aantal Spaanse klanten bij komen en daarom leek het mij een goed idee om een taaltraining Spaans te gaan volgen.
Zakelijke gebruiken
Mijn werkgever had al eens eerder aangeboden om een taaltraining Spaans te verzorgen, maar destijds was er niet voldoende tijd om dit ook echt te doen. Samen met een andere collega zijn wij verantwoordelijk voor de Spaanse klanten en daarom leek het mij wel een goed idee om de Spaanse taaltraining te gaan volgen.
Voordat wij de taaltraining konden gaan volgen moesten wij wel eerst naar een intake gesprek. Het taalniveau van mij werd tijdens het gesprek bepaald. Ook kon ik aangeven wat ik nog wilde leren.
Een aantal dagen later zijn wij begonnen met de trainingen. In het begin vond ik het wel heel erg pittig, maar uiteindelijk was het heel erg leerzaam. Wij hebben meer geleerd dan alleen grammatica. De taaltrainer heeft ons ook uitgelegd hoe wij bepaalde Spaanse klanten moeten benaderen en hoe wij een vaste band kunnen opbouwen met de zakenpartners.
Alles wat wij hebben geleerd tijdens de taaltraining hebben wij toegepast. De communicatie met de Spaanse klanten verloopt goed en het werpt zijn vruchten af!